ja również będę.
[Inne] Co wybrać?????
Zwiń
X
-
[Inne] Co wybrać?????
Witam,
Mam pytanie do klubowiczów odnośnie 2 samochodów. Mianowicie zastanawiam się nad zmianą i balansuje pomiędzy 2 modelami. Skoda Superb 1.9 TDI i Opel Vectra C GTS 1.9 CDTI 150hp ewentualnie 120hp po lifcie. Czy mieliście może styczność z tymi 2 samochodami i jakie wrażenia odnieśliście. Kwota jaką chcę przeznaczyć to ok 40 tys. zł i na pewno będę szukał wersji z xenonem. Nie ukrywam, że za ta kwotę chciał bym trochę "wypasu" :twisted: , ale chcę podejść do tego rozsądnie bez napalania się. Obydwa samochody podobają mi się, ale nie wiem czego można się spodziewać, na co zwracać uwagę, jakie są koszty ich eksploatacji tzn. części itd. Vectra za tą cenę ma trochę więcej do zaoferowania pod względem wyposażenia niż Superb. Proszę o opinie.Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
-
-
Xan86, myślę, że to forum http://forum.vectraklub.pl/index.php...1d3226e9f7d7ac pomoże Ci wyrobić sobie zdanie.
Kup to co Ci się podoba. Ja osobiście kupiłbym VC. Jest ładniejsza, zgrabniejsza i lepiej wyposażona.
Jak podoba Ci się auto to małe niedociągnięcia się mu wybacza. Z tego co przeglądałem fora o VC to ten 1.9CTDI 150KM jest dość awaryjny.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Xan86, ja przed zakupem O2 tez patrzylem na VC i zauwazylem ze przed liftem byla o wiele lepiej wyposazona niz po lifcie tylko podobno siada tam elektronika .Ja patrzylem 2.2 dti i to co mnie zrazilo to ze przeglady sa co 50 000 km.
Ale przyznam szczerze ze mi sie podoba .Dla mnie byla tylko 1 wersja widoczna "GTS" na 17 calowych oplowskich felgach . Mialem juz upatrzona w Warszawie ale mi zwineli z przed nosa i wyszla Octavia 2 1.9 TDI i tez jestem bardzo zadowolony ale jak V to tylko 150 hp Sasiad ma Zafire 120 hp i jest troche zamulona a to jest ten sam silnik.Poczytaj opinie w necie a napewno znajdziedsz odpowiedz ktory.
Pozdrawiam1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)
Komentarz
-
-
nie wiem jak vecia, ale miałem przyjemność trochę buszować po drogach suberbem 130 KM (niestety, bez xenonów) i trochę żałuję, że w garażu stoi octavia a nie superb. Komfort jazdy bajka: mnóóóóóóstwo miejsca w środku, znakomite prowadzenie, nie trzęsie na nierównościach tak jak octavianą, na trasie nr 7 (wawa-gdańsk) 150- 180 km/h (w porywach do ponad 200), silnik nie hałasuje jak w octavii. Co do kosztów eksploatacji to podnosi je niestety silnik umieszczony wzdłużnie (tak jak w passatach), zużycie paliwa przy rozważnym operowaniu prawym pedałem wynosi ok 8l w mieście i 6l w trasie (wg mojego użytkowania superba przez 3 tys km).
Reasumując, ja bym się nie zastanawiał- SKODA
sorka, jednak ta skodzina miała xenonyWCI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydTylko nie OPEL - masakra jest.Za to faktycznnie nie kupuj 1.9 150KM tylko co najwyżej 120 KM. Z tymi 150 KM sa wieeelkie problemy - nawet mechanicy z ASO Opla to potwierdzają.
Pozatym Vectra C jest fajnym i godnym polecenia autem.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydOpel jest masakra . Wiem bo mam i nikomu nie polecam.Ojciec miał przed Megane II, Vectrę B (nówkę z salonu) z autem było troche probelmów przez pierwszy rok, ale potem jak reką odjął wszystko było o.k. obcenie jeżździ nim moja siostra i również sobie chwali
W tej chwili ojciec ma Vectrę C z 2006 r. 1.8 16V auto świetnie wykonane, nie ma z nim absolutnie żadnych problemów. Silnik dynamiczny i nie sprawiajacy absolutnie żadnych problemów. To samo zawieszenie. Sam miałem okazję nią parę razy jeżdzić na dłużyszch trasach. Owszem O II prowadzi sie troche lepiej i ma lepsze materiały ale szczerze mówiąc złego słowa na Vectrę C nie moge powiedzieć.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Była w rodzinie VC zresztą niektórzy pamiętają jak chciałem ją sprzedać.
Fakt faktem było to 1.8 benzyna eco tec.
Osobiście jeśli miałbym wybrać - wybarłbym skode....
Opel to opel - są mity i fakty w większości związane z pierwszymi generacjami opla
(Astra, Calibra, Vectra, kadet) - że się sypią - nasza vectra nie była aż tak bardzo awaryjna jak się wypowiadają "fachowcy"
Poza tym nie porównywałbym vectry do superB'a - bardziej przypomina wielkością OII.
Vectra w wersji GTC nie wygląda aż tak tragicznie - są brzydsze i gorsze auta.
Zastanów się nad wersją OPC - ładnie wygląda i rewelacyjnie jeździ
Ewentualnie poczekaj jeszcze troche (o ile Ci się nie śpieszy) na Insignie.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
oolsztyniak, Insignia to na razie abstrakcjaa za cenę 40tys ciężko będzie znaleźć wersję OPC. Porozglądam się jeszcze popytam i się dokładnie zastanowię. A co do Suberba to rzeczywiście fajnie się jeździ bo miałem okazje kiedyś jechać Suberbem w wersji Platinium 2,5 V6 TDI i konkretna fura jest.
Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZa to faktycznnie nie kupuj 1.9 150KM tylko co najwyżej 120 KM. Z tymi 150 KM sa wieeelkie problemyW Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Nie wiem. Rzeczywiście pojade do ASO Opla i popytam tych mechaników o te 2 silniki i się dowiem. To jest w sumie to samo, tylko pewnie program jest zmieniony, turbina większa tak jak np. 90koni Tdi i 110 Tdi gdzie w jednym turbina miała zmienne geometrie łopatek (110) i (90) bez zmiennej geometrii. I pewnie problem tkwi w tym samym między tymi dwoma silnikami jeden bardziej wysilony, a drugi nie. Ale to są tylko domysły. Dowiem się i będę wiedział, żeby się nie wkopać. A tak na marginesie Vectra C GTS na oplowskich felgach 17" w kolorze czarnym, albo srebrnym z xenonem prezentuje się całkiem nieźle 8)Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
Komentarz
-
-
ja mam superba 130 konnego...przesiadka z oI..auto rewelacja, bezpieczny chip do 169 koni - po chipie zachowuje się jak rakieta, ciągnie od 2 do 4 tysi bez żadnej dziury...spalanie smieszne, osiągi ogromne. miejsca mnóstwo - więcej niż w pasku b5- też miałem, bardzo wygodnie się jeździ. za 40 tysiecy możesz znaleźć 2005 rok, tylko pewne źródło musisz mieć, ja mam po znajomym więc nie musiałem się o martwićautko bezawaryjne, jedynie żarówka w postoju mi się przepaliła
polecam superbka
[ Dodano: Czw 25 Lut, 10 00:23 ]
mam classica wprawdzie,ale dołożony biksenon,alles w elektryce, 6 poduch, navi fabryczna - dołożona, klimatyzowane schowki, czujniki cofania, asr, esp, nie wiem co więcej trzeba, no skór nie ma..ale po co?
[ Dodano: Czw 25 Lut, 10 00:26 ]
i nie bierz 2.5 v6 tdi...to awaryjne silniki, miałem taki w passku, na szczęście nic się nia działo w moim, ale one są felerne, ale po co Ci spalanie 10 w mieście w 2.5 jak w 1.9 będziesz miał 6-7, a po chipie i tak przegonisz 2.5 tdika. tylko gang ma lepszy - wiadomo v6
Komentarz
-
-
Jako że moi rodzice są posiadaczami vectry C właśnie z silnikiem 1.9 CDTI o mocy 150 koni to się wypowiem.
Autko fajne wygląda jest czarne, rodzice mają dość dobrze wyposażaną wersje, xenony, beżowa skóra, fotele z pamięcią, elektrycznie otwierana tylna klapa, elektrycznie wysuwany hak itp.
Silnik bardzo oszczędny i dynamiczny. Zawieszenia dość twarde, jak dla mnie akurat.
Auto ma przejechane 130 tysięcy. Awarie dosięgają go często, nietrwałe zawieszenie i drogie ( w tamtym roku - kwiecień wymieniane oba wahacze i jakieś gumki, faktura 2 tysiące. 22.02.2010 r przegląd - auto nie spełnia wymogów technicznych jeden wahacz do wymiany, drugi lada dzień), silnik często zaczyna pracować w trybie awaryjnym i nikt nie wie dlaczego. Czasem potrafi kopcić jak świeca dymna po czym przestaje i sytuacja nie powtarza się przez jakiś czas.
Czasem przestaje działać radio i nawigacja, czasem jakaś szyba, czasem klapa nie chce się podnieść, albo podnosi się do połowy i zamyka.
Rodzice przestali ufać i boją się jeździć tym autem. Samochód idzie do sprzedania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyA ja się zastanawiam dlaczego on jest taki bee.
Zamieszczone przez karlito1982oplowi NIE same problemy z nimi sąTo tak jakby powiedziec nie kujuj auta na literę "F" a japonczyki to jednorazówki. To tzw. urban legends i historical fiction a nie prawdziwe opinie
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Sam jeździłem jakiś czas Oplem Vectrą B 1.8 96 rok i w porównaniu Vectra C jest dużo gorzej wykończoną, a przede wszystkich wyciszona.
Nie mam jednak porównania do Superba, bo nie miałem okazji nigdy się przejechać tym autem.ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
szwagier ma vc opc 1,9 150 - narzeka na turbodziurę, na mrozach nie odpalił i musiał dzwonić po serwis... (auto z 2008), poza tym mówi, ze nie może wlać byle czego do baku - ale nie wiem, czy to zalecenia serwisu, czy jego własne...
na tylnej kanapie jest ciasno - w porównaniu z superbem
poza tym sympatyczne autko
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Xan86Nie wiem. Rzeczywiście pojade do ASO Opla i popytam tych mechaników o te 2 silniki i się dowiem. To jest w sumie to samo, tylko pewnie program jest zmieniony, turbina większa tak jak np. 90koni Tdi i 110 Tdi gdzie w jednym turbina miała zmienne geometrie łopatek (110) i (90) bez zmiennej geometrii. I pewnie problem tkwi w tym samym między tymi dwoma silnikami jeden bardziej wysilony, a drugi nie. Ale to są tylko domysły. Dowiem się i będę wiedział, żeby się nie wkopać. A tak na marginesie Vectra C GTS na oplowskich felgach 17" w kolorze czarnym, albo srebrnym z xenonem prezentuje się całkiem nieźle 8)
Silnik wcale nie jest wysilony, róznica między 120 i 150 jest głównie w głowicy - 8/16V , turbinie i sofcie.
Silnik jest bardzo fajny, choć wcale nie chodzi jakoś ślicznie, ale ciszej niż traktorek 1,9 na PD. Świetnie ciągnie, kręci wysoko, Jak chodzi to jazda jest zajebista...jak chodzi.
Po swoich doswiadczeniach , spędzonych wielu godzinach na forum i gadaniu z mechanikami nie kupie opla w CDTI.
Podstawowa bolączka, która wielu dotyka to problem z listwą sterująca klapami wirowymi kolektora dolotowego - masakryczna fuszerka GM przez co klapy sie blokują, auto łapie non stop awaryjny, potrafi spalić nastawnik klap (u mnie) itp. Problem tkwi w braku łożyskowania i klops gotowy. Wymiana na nowy też nie pomaga bo to tez lipa. Na jednym z for ambitny gość sam udoskonalił go i to wg mnie najlepszy sposób na naprawę teg bubla.
DPF w OPLu jest bardzo problematyczny, nie wiadomo kiedy sie wypala, jedynie po spalaniu chwilowym można to zauważyć. Zapycha się często, i co chwila awaryjny. Wielu usuwa - robota i soft 2-2,5 tysia.
EGR- co chwila awaryjny, albo wymiana.
Generalnie awaryjny śnił mi sie po nocach.
A podstawowy problem to oprogramnowanie. Wiele usterek drobnych , które powodują wejście w awaryjny nie zostaje zapisanych w kompie. Chyba, że usterka jast trwała wtedy tak. Coś sie chrzani podjeżdzam , diagnostyka, naprawa i latamy- tak powinno być. W Oplu 1,9 to nie takie proste - przy cyrku w/w klapami wielokrotny awaryjny po ponownym uruchamianiu sie kasowal i podpięcie pod kompa nic nie wykazało. Musiałem wlec sie awaryjnym bez gaszenia na serwis i wreszcie dopiero zczytali bład. Nie wspomne, że podczas jednej z wielu wizyt błąd mówi: "niesprawność siłownika turbulencji " co tłumaczone jest jako niesprawne - np zapieczone łopatki turbiny. Można robić turbine jak sie nie ma bystrego mechanika a finalnie okazuje sie że to zablokowane klapy ... :x .
To nie jest udane auto. Do tego niepraktyczne w środku - zero sensownycgh schowków, miejsc na kubki itp- banalne ale ich brak irytuje. Nietrwałe zawieszenie, lecące maglownice. No i zupełnie radzę wybić sobie z głowy automata.
Wtryski.... po 3 zbiornikach w Polandzie - tylko "koncernowe", padł jeden. Dobrze że dało sie zmienić pojedynczo. Aso 1775 zeta za szt. Kupiłem nówkę za 800. Wiem, tu powiecie PD droższy ale ogólnie to porównanie wg mnie blado dla VC wychodzi.
Jak dla mnie zdecydowanie Superb. Szkoda zdrowia na CDTI w Oplu. jeszcze podobno 120 KM jest mniej problematyczna- nawet ta listew jest inaczej zmontowana i już nie sypie sie tak. CO do DPF-a można poszukać bez. Diesle w Oplu zarówno GM-a jak i szczepione nie miały dobrej opinii po czasie. Opel i benzynka to tak - miałem 2 starsze i byłem zadowlony. Za diesla w Oplu ja dziękuję. Wystarczy spojrzeć na forach. Tu u nas tematy poruszane to szczerze mówiąc duperele. Na forach opla czy vectra czy zafira non stop co chwila "auto z kluczykiem, straciła moc - co może być" 90 % to walka z dieslami nie tylko 1,9 ale i 2,2 i 2.0. Na benzynki bardzo mało płaczu - to w Oplu jest dobre wg mnie.
Superb I też ma swoje "-". Aluminiowe zwieszenie, ten passatowski kredens przed kierowcą- mi sie już opatrzył. W środku gryzie go ząb czasu. Ale miejsca full, xenony (co w VC dużo rzadsze- sporo ma soczewki). VC jak dla mnie jest ładniejsza i w środku i na zwenątrz (moje zdanie) ale Superb powinien być mniej problematyczny.
A wybór należy do Ciebie.
Ja wybrałem Octe po VC i teraz wreszcie odpoczywam psychicznie i finansowo. (Żeby nie zapeszyć)
Pozdro,
PS
Auto miało 120 tyś, sam sprawadziłem je z DE , stan naprawdę ładny. A tub taki zonk.
Na początku myślałem że miałem wyjątkowego pecha ale po licznej lekturze sądzę, że chyba nie. Mam nadzieję że to coś pomoże
Komentarz
-
-
sew1981, a powiedz mi jak wychodzą koszty eksploatacji??? Części itd bo pewnie lepiej siedzisz w tym temacie niż ja. 8) No na pewno będę szukał auta z pewnego źródła żeby się nie w kopać w jakiegoś trypla :twisted:
[ Dodano: Czw 25 Lut, 10 22:44 ]
Alonzo_, no muszę Ci powiedzieć, że lektura Twojego postu bardzo dała mi do myślenia co do Vectry. Już chyba wiem dlaczego są takie tanie w stosunku do rocznika i wyposażenia :shock:Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
Komentarz
-
-
Xan86, z częściami nie ma problemu, technicznie to passat b5, więc ceny te same, dużo zamienników zatem też, podobnie jak w octavii. silnik to jednostka 1.9 więc to samo co tdi w octavii - olej do pd, rozrząd ten sam koszt...nie ma problemu.
spalanie śmiech na sali w mieście z ciężką nogą pali 7-7,5, delikatnie jadąc 6,5, a na trasie pali 5,5-5,7 ropki, normalnym żwawym tempem się przemieszczając.
Komentarz
-
-
bierz superba, vectrą c jeździlem w wersji opc 150 koni, nie dość że się nie zbiera to jeszcze jakość tego auta pozostawia dużo do życzenia, no i potem dostaniesz grosze przy odsprzedaży, o ile znajdzie się jeleń na psującego się oplaSkoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Komentarz
-
Komentarz